Rozrusznik samochodowy jest niezbędnym elementem każdego spalinowego układu silnikowego. To on odpowiada za impuls, który jest potrzebny do uruchomienia silnika. Najczęściej spotykanym typem jest rozrusznik elektryczny, jednakże występują również pneumatyczne czy małe silniki spalinowe. W niektórych ekologicznych autach funkcję rozrusznika przejmują silniki elektryczne układów hybrydowych. Jako urządzenie pobierające dużo mocy w krótkich interwałach podczas rozruchu silnika jak żadna inna cześć potrzebuje sprawnej baterii i jest podatne na problemy z akumulatorem.
Najczęstszymi przyczynami problemów z rozrusznikiem są:
• brak reakcji na przekręcanie kluczyka w stacyjce (to może, ale nie musi być problem z alternatorem)
• zbyt niskie napięcie akumulatora, niepozwalające na sprawne działanie – stukanie, pukanie, zbyt wolne kręcenie się rozrusznika
• zużycie się lub zawieszenie się szczotek alternatora
• niezazębianie się wieńca zębatego silni, tj. awaria mechanizmu sprzęgającego
• ciągłe działanie mimo uruchomienia silnika
• hałasowanie podczas pracy
W wielu przypadkach problem nie leży wcale w samym alternatorze, ale w innym elemencie całego układu. Niezależnie od tego, co jest przyczyną, warto to sprawdzić. Bus-Service Euromaster z Opola udziela pomocy przy naprawie i diagnozowaniu usterek rozruszników, w sytuacji, gdy zdarzy się którykolwiek z wymienionych sytuacji.