Rozrząd to mechaniczny system zarządzający pracą silnika. To dzięki niemu do cylindra doprowadzony jest ładunek, a później usuwane są spaliny. Jakiekolwiek nieprawidłowości czy awarie tego elementu mogą skutkować poważnymi uszkodzeniami silnika, które są niezwykle kosztowne w naprawie. Dlatego warto brać pod uwagę wagę rozrządu w całym układzie i nie bagatelizować objawów wskazujących na problem. Mimo stosunkowej prostoty konstrukcji, warto powierzyć wymianę rozrządu, rolek czy pasków profesjonalistom, którzy doskonale wiedzą co robić.

 

Zajmujemy się wymianą rozrządu oraz innymi czynnościami serwisowymi związanymi z rozrządem, dzięki której Twój pojazd powróci do pełnej sprawności. 

  • wałek rozrządu – to wałek z krzywkami umieszczony nad poszczególnymi zaworami. Obroty wałka rozrządu powodują popychanie zaworów w kierunku cylindra w regularnym cyklu pracy silnika, co jest jednoznaczne z otwieraniem i zamykaniem zaworów;
  • wał korbowy – zamienia ruch posuwisto-zwrotny tłoków w ruch obrotowy, obracając koło zamachowe silnika oraz wałek rozrządu;
  • pasek rozrządu – zapewnia obroty wałka rozrządu dzięki zębom, napędzającym koło pasowe. Pasek rozrządu z kolei napędzany jest przez wał korbowy znajdujący się w dolnej części silnika;
  • rolki prowadzące – umożliwiają prawidłowy ruch paska rozrządu;
  • rolka napinająca – jej zadaniem jest prawidłowe napięcie paska przy wszystkich prędkościach obrotowych silnika.