Naprawa felg jest niełatwym zadaniem, jednak koniecznym, jeżeli nie chcemy kupować nowego zestawu felg w następstwie ich uszkodzenia, zarysowania czy wygięcia. Sama procedura niesie za sobą pewne konsekwencje, które należy rozważyć przed podjęciem decyzji. Zanim naprawa felg się rozpocznie, należy dokładnie ocenić rodzaj i wielkość uszkodzeń felgi, a następnie ustalić przebieg całej procedury. Sposób postępowania będzie się znacząco różnić w zależności od tego, z jaką felgą mamy do czynienia. W inny sposób należy zająć się felgą aluminiową, w inny stalową. Felgi ze stopów lekkich w pierwszej kolejności są rozgrzewane do odpowiedniej temperatury, co skutkuje zwiększeniem plastyczności metalu. Następnie pierwotny kształt felgi przywracany jest przy pomocy specjalistycznej maszyny do prostowania felg. Temperatura, jak również sama technika umożliwiająca prostowanie felg, jest różna dla każdego stopu metalu.
Prostowanie felg i ich renowacja
Niestety, nie ma róży bez kolców. W tym miejscu musimy zaznaczyć, że naprawa felgi może przynieść nieoczekiwane, negatywne dla klienta rezultaty. W trakcie nagrzewania zwykle dochodzi do uszkodzenia powłoki lakierniczej felgi, a w przypadku poważnie uszkodzonej obręczy, może dojść nawet do jej pęknięcia. Dodatkowo nie zawsze jest możliwe przywrócenie oryginalnego kształtu. Gdy prostowanie felg zostanie zakończone, na życzenie Klienta możemy przeprowadzić pełną renowację lub częściowo przywrócić powłokę lakierniczą w miejscu naprawy.
Uwaga! Przed przystąpieniem przez serwis do działania Klient informowany jest o tym, że występuje ryzyko pęknięcia felgi w czasie jej prostowania. Prostowana felga nie powinna być dalej naprawiana, spawana, klejona itd. W zależności od poziomu deformacji felgi, po jej wyprostowaniu określa się zalecaną dla niej pozycję w pojeździe.
Wpadłeś w dziurę? Naprawa felg nie wystarczy, gdyż uszkodziłeś też ogumienie? W takich wypadkach oferujemy usługi naszego profesjonalnego serwisu opon w Opolu.