Typ, model i pojemność akumulatora powinna być adekwatna i odpowiednio dobrana do potrzeb naszego samochodu. W serwisie Bus-Service Euromaster otrzymasz fachową poradę jaki akumulator wybrać, aby zapewnić właściwe i optymalne funkcjonowanie pojazdu. W naszej ofercie znajdziesz akumulatory kwasowo-ołowiowe, akumulatory żelowe i akumulatory AGM. Oferujemy również sprawdzenie sprawności starego akumulatora, diagnozę przyczyn usterki oraz w razie potrzeby ładowanie akumulatora.

dot.pngKontrolka symbolizująca akumulator na desce rozdzielczej nie powiadomi nas o konieczności wymiany, lub doładowania akumulatora. Informuje nas tylko o stanie alternatora. Dlatego tak ważne jest sprawdzanie stanu naszego akumulatora. Bardzo często wymiana akumulatora nie jest potrzebna, wystarczy tylko jego doładowanie i uzupełnienie elektrolitu – szczególnie w przypadku starszego typu akumulatorów. 

Żywotność nowych akumulatorów producenci określają na ok. 4-5 lat. Czas ten zależy od miejsca i sposobu użytkowania auta. Jeśli Twój samochód ma problemy z uruchomieniem zimnego silnika, a kontrolki przygasają, oznacza to że czas wymienić akumulator. 

Dowiedz się jaki akumulator powinien być stosowany w Twoim samochodzie. Wybierz się do sklepu specjalistycznego gdzie fachowiec pomoże Ci dobrać rozmiar oraz typ akumulatora. Rozmieszczenie biegunów jest ważne ze względu na instalacje elektryczną w pojeździe, która unika nadmiaru okablowania. Pojemność akumulatora powinna być adekwatna do potrzeb samochodu. Kupując akumulator o zbyt małej pojemności, nasz pojazd ciągle będzie zmagał się z niedoborem prądu. Wybierając akumulator o zbyt dużej pojemności, musimy liczyć się z tym że alternator nie będzie w stanie napełnić go w 100%. 

Każdy Akumulator jest wrażliwy na zmiany temperatury. Optymalna temperatura otoczenia dla pracy akumulatora to ok 25°C. Przy temp -20°C sprawność akumulatora spada do ok 40%.

Akumulatory do pojazdów wyposażonych w systemy start&stop jest dostosowany do częstego uruchamiania silnika. Ponieważ akumulator taki poddawany jest cyklicznym obciążeniom, musi pracować z pełną wydajnością nawet przy częściowym jego naładowaniu. Akumulatory tego typu są droższe i posiadają większą pojemność. Bardzo ważne jest, aby nie zastępować ich tańszymi zamiennikami.